دعا برای ظهور امام عصر(عج)-۱

مقدمه


دعا برای تعجیل فَرَج حضرت ولیّ عصر ارواحنا فداه وظیفه ای بزرگ بر عهده تمامی شیعیان و دوستان ائمّه اطهارعلیهم السلام است ، که می بایست این سنّت پسندیده بین ایشان به صورت گسترده ای رواج یابد ، و همگان به این برنامه مهم دینی توجّه کامل داشته باشند ، و یکدیگر را به آن وادار سازند ، و نجات دنیا و آخرت خود را در آن ببینند .

بسیار اتّفاق افتاده که مردم با کمبود باران مواجه شده اند ، و بر اثر آن به خشکسالی و قحطی و گرانی دچار گردیده اند ، و خسارتهای سنگینی به آنان رسیده است ، امّا پس از دعا و نیایش به درگاه خداوند ، باران سودمندی برایشان باریده ، و رحمت الهی بر مردم فرو ریخته ، و طراوت و شادابی همه جا را فرا گرفته است .

چرا باید برای تعجیل برای ظهور امام عصر(عج) دعا کرد؟

اول از همه می خواهم حرف هایی را درباره ی این موضوع بزنم.حرفم را با مثالی آغاز می کنم. اگر شما منتظر کسی باشید چه کار می کنید؟ الان که در دوران کرونا هستیم می خواهم یک مثال ملموس بزنم. اگر شما خودتان را جای فرزندان یک کادر بیمارستان قرار دهید قطعاً پدر خودتان را ندیده اید. شما شبانه روز منتظر پدرتان هستید.حال شما در زمانی که منتظر پدرتان هستید چه می کنید؟ چه کار می توانید که بکنید؟ غیر از دعا کردن کار دیگری از دستتان برمی آید؟ آیا شبانه روز دعا نمی کنید که پدرتان سالم و سلامت باشد؟ آیا دعا نمی کنید پدرتان هرچه زود تر به خانه برگردد؟ پس شما اگر واقعاً منتظر امامتان هستید باید شبانه روز برای ایشان دعاکنید ودر مشکلات به ایشان متوسل شوید.

ما احادیث بسیار زیادی در ررابطه با دعا برای ظهور امام عصر(عج) داریم. که بالا ترین تصویر یکی از آنها است.

در متن بعدی به آداب دعا برای امام عصر(عج) می پردازم.