مهدی محبی و محبت خداوند نسبت به مهدی محبان

خداوند متعال در شب معراج به پیامبر خویش فرمود:« ای محمد! او را دوست بدار! همانا که من او و تمام محبان او را دوست دارم».
مولای من! تو را چه مقام و منزلتی در نزد پروردگارت است که در شب معراج، اشرف مخلوقات خویش را به عشق ورزی به ساحت پاک تو مأمور گرداند؟ و دوستداران تو را را نزد او چه مقام و عظمتی است که ذات بی نهایت خویش را دوستدار آنان معرفی فرماید؟

ای محبوب خدا

آری، آری، تو آن محبوب خدایی که در سایه سار عشق پاکت می‌توان از بهترین و کوتاه ترین راه ها بعد رنگ و بوی خدایی و حبیب اللهی رسید.
آیت الله العظمی وحید می فرمایند: «اگر دوستی پیدا شد، پشت کوه قاف هم که باشد شما را می کشاند و بالاخره به محبوب می رساند. حالا چطور برساند؟ قانونی که تحت ضابطه باشد ندارد. می‌رسی، یا در بیداری یا در خواب، یا به خودش یا به خواصش. باید محبت به امام زمان پیدا کنید، هیچ گنجی، هیچ ذکر و وردی، هیچ طلسم و اسمی مثل این (محبت) نیست. نزدیکترین راه برای رسیدن به درگاه خدا و پیشگاه قطب عالم امکان، محبت به آن بزرگوار است.

محبّت عمیق

باید محبت در وجودت مستقر شود. باید به پایه ای برسد که در فراق او بسوزی، بنالی، اشک بریزی، در طلب حقیقی‌اش در آیی و خسته و مانده نشوی.
عصاره ی همه ی کلمات یک جمله است:« باید به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف محبت عمیق پیدا کنی!» خود محبت راه ها را باز می‌کند و تو را به او نزدیک می‌کند».

برگرفته از:

کتاب سلوک مهدویت؛استاد حیدری کاشانی
برای دریافت کتاب سلوک مهدویت اینجا کلیک کنید.
برای دستیابی به متن قبلی امام شناسی اینجاکلیک کنید.