مردم آخرالزمان ۲

بسم الله الرحمن الرحیم

هنگامی که در روایات می‌نگریم، پس از رحلت پیامبر، زمانه‌ای بر مردم آخرالزمان می‌رسد که دچار آزمایشات و فتنه‌هایی می‌شوند که سرنوشت آنان را در رابطه با دین مشخص می‌کند.

ادامه نشانه‌های مردم آخرالزمان در روایات پیامبر اکرم

مردمانی هستند که اگر امر به معروف و نهی از منکر نکنند و از نیکان پیروی نکنند، خداوند اشرار را بر آنان مسلط می‌کند. عاق والدین زیاد می‌شود. فرزندان برای والدینشان اهمیتی قائل نیستند. اگر کسی تنگ‌دست باشد، سرزنش می‌شود. از انسان چیزی انتظار دارند که توانایش را ندارند و در نهایت باعث هلاکت می‌شود.

مردمان بر پدر و مادرشان ستم می‌کنند ولی به دوستانشان محبت می‌کنند. فرزند به پدرش تهمت می‌زند و والدینش را نفرین می‌کند. حتی انسان از مرگ والدینشان خوشحال می‌شود. به برادرانشان حسادت می‌کنند، به پدرانشان فحاشی می‌کنند و به شرکایشان خیانت می‌کنند. با قطع رحم، بر سر خوراک منّت می‌گذارند. رحمت بزرگان و حیای خردسالان کم می‌شود.

قاتل انسان پدر و مادرش می‌شود. اگر والدین ندارد، همسر و فرزندش قاتلش هستند. اگر اهل و عیالی ندارد به دست خویشان و همسایگانش کشته می‌شود. تکبر انسان را همچون سم فرا می‌گیرد. گناهان آشکار و دستورات الهی کوچک می‌شوند. امت اسلامی درحالی با تکبر راه می‌روند که فرزندان حکومت های فارس و روم (فرق غیر اسلامی) خدمت‌گذارانشان هستند. افراد با ثروتشان شأن و مقام پیدا می‌کنند.

اموال حرام، مجالس حرام

ثروتمندان بزرگ و فقیران پست می‌شوند. مجالس، فضایی برای عروج ثروتمندان است. با رهبری انسان های رذل، مردم احترام رهبرانشان را اصل می‌دانند. ترس از حاکمان فراگیر می‌شود. غنا و موسیقی فراوان و آشکار می‌شود. امتی، امت قبلش را لعن می‌کند. به سبب لهو و لعب ها، باد سرخ و زلزله و مسخ و خسف و… چون حلقه‌های گردنبند بر آنان نازل می‌شود.

منکرات در حدی محبوب می‌شود که حتی مردم به دنبال تظاهر آن هستند. پول فدای غنا و موسیقی می‌شود. از امت پیامبر اکرم، شراب را با نامی دیگر می‌نوشند. بالای سرشان موسیقی نواخته می‌شود. قمار، خرید و فروش شراب، علنی و بلا مانع می‌شود. کسی که مال یتیمی بخورد شایسته می‌شود. اموال نزدیکان پیامبر به زور خورده می‌شود. با آن قمار می‌شود و شراب می‌نوشند.

مردم شراب را حلال می‌دانند و لعنت خدا و فرشتگان و مردم می‌شوند. مردم گرگ هستند و اگر نباشند توسط گرگ‌ها می‌میرند. با درونی گرگ، لباس میش می‌پوشند. دلشان از مردار گندیده‌تر و از حَنظَل تلخ‌تر است. کلامشان همچون عسل و دلشان همچون حنظل است. از خداوند دوری می‌جویند و گستاخند. گمان می‌کنند که بیهوده آفریده شده‌اند.

فسق، راه شهرت

با گسترش طلاق، حدود الهی شکسته می‌شود. سنت‌های اقوام جاهلیت مو به مو تکرار می‌شود. اگر یک نفر از آنان وارد خانه سوسماری شود، همانطور تکرار می‌شود. مردم همچون چارپایان با یکدیگر فسق و فجور دارند و بخاطر ترس از مردم آن را انکار می‌کنند.

در ادامه بازهم از روایات ائمه علیهم‌السلام درباره مردم آخرالزمان می‌پردازیم.

منبع: روز رهایی در سایه‌سار مهدی موعود به تحریر کامل سلیمان

برای دیدن متن مردم آخرالزمان ۱ روی اینجا کلیک کنید.

جهت دانلود رایگان از کتابخانه قائمیه روی اینجا کلیک کنید.

اللهم عجل لولیک الفرج

انتهای پیام/