معرفی کتاب “ذوالفقار”

دربارۀ کتاب

کتاب ذوالفقار نوشته علی اکبر مزد آبادی است که برش هایی از خاطرات شفاهی حاج قاسم سلیمانی را به نگارش در آورده است . نویسنده در این کتاب خاطراتی را برای اولین بار از دوران دفاع مقدس تا مجاهدت‌ هایی که سردار قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت سوریه و عراق شکل گرفته را بیان می‌کند .

شهید سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. وی در طول جنگ هشت ساله ایران و عراق فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود .

وی در ۴ بهمن ۱۳۸۹ درجه سرلشکری دریافت کرد . سید علی خامنه‌ای ، رهبر ایران ، در تقدیر از عملکرد سلیمانی ، از او به عنوان « شهید زنده » نام برده‌ است.

نشان ذوالفقار

در اواخر سال ۱۳۹۷ شمسی سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به دریافت نشان عالی ذوالفقار مفتخر شد .

اعطای نشان ذوالفقار توسط مقام رهبری به شهید سلیمانی

بخشی از کتاب…

ما یکی از اشرار بزرگ سیستان و بلوچستان را که سال ها به دنبال او بودیم و هم در مسئله قاچاق مواد مخدر خیلی فعالیت می کرد و هم از تعداد زیادی از بچه های ما را شهید کرده بود را با روش های پیچیده اطلاعاتی برای مذاکره دوت کردیم به منطقه خاصی و پس از ورود آن ها به آن جا او را دستگیر کردیم و به زندان انداختیم .

خیلی خوشحال بودیم . او کسی بود که حکمش مثلا پنجاه بار اعدام بود .

در جلسه ای که خدمت مقام معظم رهبری رسیده بودیم ، من این مسئله را مطرح کردم و خبر دستگیری و شرح ماوقع را به ایشان گفتم و منتظر عکس العمل مثبت و خوشحالی ایشان بودم . رهبری بلافاصله فرمودند : همین الان زنگ بزن آزادش کنند ! “

من بدون چون و چرازنگ زدم ، اما بلافاصله با تعجب بسیار پرسیدم که : ” آقا چرا ؟ من اصلا متوجه نمی شوم که چرا باید این کار را می کردم ؟ چرا دستور دادید آزادش کنیم ؟ “

رهبری گفتند : ” مگر نمی گویی دعوتش کردیم ؟ “

بعد از این جمله من  خشکم زد .

البته ایشان فرمودند : ” حتما دستگیرش کنید . ” و ما هم در یک عملیات سخت دیگر دستگیرش کردیم .

مرام شیعه این است که کسی را که دعوت می کنی و مهمان تو است حتی اگر قاتل پدرت هم باشد حق نداری او را آزار بدهی .

کتاب ذوالفقار دارای ۱۰۰ صفحه عکس از خاطرات شهید سلیمانی می باشد

نام: ذوالفقار
نام نویسنده: علی اکبر مزدآبادی
ناشر: انتشارات یا زهرا (س)
تعداد صفحات: ۲۴۸
شابک: ۹۷۸۶۰۰۷۵۹۴۶۵۰