مردم آخرالزمان ۴

هنگامی که در روایات می‌نگریم، پس از رحلت پیامبر، زمانه‌ای بر مردم آخرالزمان می‌رسد که دچار آزمایشات و فتنه‌هایی می‌شوند که سرنوشت آنان را در رابطه با دین مشخص می‌کند.

ادامه‌ی نشانه‌های مردم آخرالزمان در کلام امیرالمؤمنین

مسجد الاقصی مرکز لهو و لعب شده، کافرزاده ها بر سرزمین مقدسی چون فلسطین حکومت می‌کنند، در دیگر مساجد نیز به عناوین مختلف لهو و لعب و موسیقی پخش می‌شود. و می‌بینی پادشاه مواد غذایی را احتکار می‌کنند.

حکومت کافرزادگان

آدم مستمند در میان آنها خوار و زبون است، شخصی با ایمان در نزد آنها ضعیف و حقیر است، فرد با فضیلت در چشم آنها پست و بی‌مقدار است، ولی در مقابل شخص فاسق محترم و فرد ستمگر مورد تعظیم و احترام است. ضعیف در میان آنها پایمال و قوی در نزد آنها صاحب اختیار است.

در آن زمان حدود و قوانین الهی که بر پیامبرش محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) نازل کرده، از بین می‌رود، گفته می‌شود: فلانی چنین گفته!، رأی فلانی چنین است! تابع آراء و عقاید دیگران می‌شوند و سنّت پیامبر را ترک می‌کنند، در آن زمان مشروبات به نام‌های دیگر رایج می‌شود، در مجالس شرب، ساز و آواز، نرد و شطرنج، غنا و موسیقی معمول می‌گردد و ظرف‌های طلا و نقره رواج می‌یابد.

دست باز شیطان

مردم آن سان که دسته دسته وارد اسلام شده‌اند، دسته دسته از دین خدا خارج می‌شوند.

آنقدر انحرافات زیاد شود که وقتی او ظهور کند، می‌گویند او مهدی نیست!

شیطان در نسوج بدنشان شرکت جسته، با خونشان آمیخته، همراه خون در شریان‌هایشان حرکت می‌کند، همواره آنها را به تهمت و افترا تشویق می‌کند، تا فتنه‌ها افق شهرها را فرا گیرد، مؤمن بینوایی که دوستدار ما باشد می‌گوید: من از مستضعفان هستم، و بهترین مردم در آن روزگار کسی است که مواظب خود باشد و در خانه خود، خویشتن را از معاشرت مردم بازدارد.

امیدواریم خواننده این روایات از بهترین مردم روزگار باشد و پیروی احادیث باشد.
در ادامه بازهم از روایات ائمه علیهم‌السلام درباره مردم آخرالزمان می‌پردازیم.

منبع: کتاب روز رهایی در سایه‌سار مهدی موعود به تحریر کامل سلیمان
جهت دانلود رایگان کتاب از کتابخانه قائمیه روی اینجا کلیک کنید.

برای دیدن کامل متون مردم آخرالزمان، روی اینجا کلیک کنید.

اللهم عجل لولیک الفرج

انتهای پیام/