ارتباط انتظارشناسی با جهان امروز

سلام به همگی. امیدوارم خوب و خوش وخرّم باشید.در این متن میخواستم متن قبلی را ادامه دهم. ولی این موضوع به نظرم مهم تر آمد. که اگر ما به این موضوع مسلّط باشیم بقیه موضوعات را به خوبی درک خواهیم کرد.

خب حالا مبحث امروز را آغاز می کنم. همانطور که در متن قبلی گفتم زمانیکه منتظر کسی باشیم باید برای او دعا کنیم. خب ما احادیث بسیار زیادی داریم که مارا به دعا برای ظهور حضرت توصیه می کنند. ما در احادیث فراوانی که داریم(موضوع دعابرای اماعصر۲) برخی وظایف را به ما می گویند. برای مثال صدقه برای امام عصر(عج) یکی از کار های توصیه شده است. یا اینکه هرروز صبح به ایشان سلام دهیم. اما گاهی اوقات یک سری مسائل برایمان پیش می آید که مارا ازاین راه منحرف می کند. برای مثال همین کرونا. بعضی ها هستند که می گویند اگر ما ملتی هستیم که به امام زمان اعتقاد داریم چرا آمار کرونا بالا است؟ یا چرا بلاهای مختلف مانند سیل وزلزله در کشورما زیاد است؟ جواب یک جمله است. طبق فرمایش قرآن کریم ولقد انسان فی کبد.انسان در سختی است. و طبق احادیث، خداوند در این دنیا با انسان های کافر تسویه حساب می کند و مومن درسختی است.

بررسی مشکلات

حال میخواهم راجع به مشکلات جوامع حرف بزنم. اگر دقت کنیم همه دنیا به هم خورده است. اگر یک نگاه کارشناسی به این موضوع بیندازیم بعضی محققان در تحقیقاتشان به این موضوع رسیده اند که اگر در جامعه ما یک دست غیبی نبود. اتفاقات خیلی از این بدتر خواهد شد. برای مثال در همین دوران کرونا رعایت پروتکل ها این اواخر پایین بوده است. ولی میبینیم درکشورهایی که امکانات بهداشتی فروان است اوضاعشان از ما وخیم تر است.

فکر کنیم

ما برای امامی که منتظرش هستیم چه قدمی برداشته ایم؟ چه کار کردیم؟ چگونه رویمان می شود زمانیکه گناه می کنیم به امام زمان نگاه کنیم و بگوییم شما برایمان هیچ کاری نکرده اید؟ چگونه رویمان می شود به امامی که وقتی ما گناه می کنیم به پروردگار می گوید از ثوابای من مهدی بردارید و به ثواب های شیعیانم اضافه کنید بگوییم شما برایمان هیچ قدمی برنداشته اید. من به هیچ کسی ایرادی وارد می کنم. من دارم راجع به خودم وامثال من که برای ایشان متن مینویسیم حرف میزنم. زمانیکه برای اماممان قدمی بر نداشته ایم چه انتظاری باید از ایشان داشته باشیم؟ حال با این همه معصیت های ما ایشان برای ما دلشان می سوزد وبرای ما دعا می کنند. درصورتی که ما این موضوع رادرک نمی کنیم.

خب برای متن بعدی میخواهم حرفهایم را با روایاتی درباره امام زمان که حرف های این متن را اثبات می کند بنویسم.