امام مهدی؛ امام هدایت و تربیت

امام مهدی؛ امام هدایت و تربیت

فرازی از زیارت حضرت حجت(عج) در روز جمعه:«السَّلامُ عَلَیْکَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ؛ سلام بر تو ای نور خدا که هدایت یافتگان با آن نور هدایت یابند».
امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف):«ما ساخته شده و تربیت شدۀ پروردگاریم و مردم، ساخته شده و تربیت یافتگان ما هستند».
امام عصر(ارواحنا فداه)، مربی تمام هستی و عهده دار هدایت و تربیت نفوس مستعده است. هر هدایت و تربیت حقیقی که در عالم صورت می بندد، از معدن نور ولایت مهدوی سرچشمه میگیرد.


امام مهر و محبت

مهدی موعود(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، امام مهر و محبت است، امام هدایت و تربیت است؛ نه امام قهر و خشونت.
قهر الهی او نیز که در ابتدای ظهور فرخنده اش نسبت به کافران و منافقان محض تجلی می نماید، فقط برای از میان برداشتن موانع هدایت و تربیت بشری است.
به دیگر سخن، تجلّی قهر الهی حضرتش، برای مانع زدایی تربیتی از سطح جهان است تا زمینه برای هدف اصلی خلقت که هدایت و تربیت فراگیر الهی در میان تمام آحاد بشری است، فراهم گردد.
محرک زنجیرۀ هدایت، تعلیم، تزکیه و تربیت در زمان ما، مهدی موعود(ارواحنا فداه) است و بس! و اصلی ترین و گسترده ترین مانع زدایی تربیتی در عرصۀ جهانی نیز به دست توانمند حضرتش صورت خواهد پذیرفت و بس!

امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در گوشه و کنار عالم، تربیت دوستان و یاوران حقیقی خویش را بر عهده میگیرد و آنان را با نور الهی ولایت خویش پرورش می دهد تا هم مشکل گشای شیعیانش باشند، هم زمینه سازان ظهور مقدسش و هم بازوانی توانمند به هنگام ظهورش.

برگرفته از:

کتاب سلوک مهدوی؛استاد حیدری کاشانی
برای دریافت کتاب سلوک مهدویت اینجا کلیک کنید.
برای دستیابی به متن قبلی امام شناسی اینجاکلیک کنید.