عدالت در عصر ظهور

تحول عظیم جهانی در حکومت عدل حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه آنچنان مهم و حیاتی است که نه تنها در سراسر جهان ستمگر و بدعت گذاران نابود شده و از میان برداشته می شوند؛ بلکه آثار ظلم و بدعت هایی که انان مرتکب شده اند نیز از بین خواهد رفت.
این نکته ای است بسیار مهم و درک آن نیاز به فکر و اندیشه دارد.تا کنون ستمگران و بدعت گذاران چه نقشه های شومی را در جهان پیاده کردند. و چگونه کمبود های اقتصادی و همچنین فقر معنوی و فکری را بر مردم تحمیل نمودند؟!

چه تحولی؟

چه تحول بزرگی باید در جهان واقع شود تا به همه این جنایات پایان دهد و عدل و عدالت را جایگزین آن نماید؟!
در روزگار رهایی و عصر نجات ،جهان چه صوری خواهد بود که نه تنها از ستمگران بلکه از آثار ستم آنان نیز نشانی نخواهد بود؟
ما برای ترسیم نمودن آن عصر تکامل و حیات نیازمند فکر و اندیشه ای پر توان هستیم تا بتوانیم حاله هایی از نور و درخشندگی عصر ظهور را در ذهن خود ترسیم کنیم.

نکته ارزنده

نکته ارزنده ای که در اینجا مطرح کرده ایم این است که در عصر حکومت عدل حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، حتی آثار بدعت ها و ستمگری ها برچیده شده و نشانی از آن ها دیده نخواهد شد و این حقیقتی است که آن را از مکتب خاندان وحی علیهم السلام آموخته ایم.حضرت امام باقر علیه السلام می فرمایند:
هذه الآیه:الذین ان مکناهم….(۱۳)نزل فی المهدی و اصحابه،یملکهم الله مشارق الارض ومغاربها، ویظهر الله بهم الذین حتی لایری اثر من الظلم والبدع(۱۴)
این آیه شریفه:”کسانی که اگر قدرت و تمکن به آن ها بدهیم……”،درباره حضرت مهدی و یاوران او نازل شده است.
خداوند آنان را مالک مشرق ها و مغرب های زمین قرار می دهد و به وسیله انان دین را ظاهر می سازد تا این که اثری از ظلم و بدعت دیده نشود! آیا تا آن زمان حیات بخش را نبینیم می توان جهان را آن گونه که خواهد بود درک کنیم؟

منبع:کتاب دولت کریمه امام زمان؛سید مرتضی مجتهدی سیستانی
برای دریافت کتاب دولت کریمه اینجا کلیک کنید.
برای دستیابی به متن قبلی مبحث دولت کریمه اینجا کلیک کنید.