مردم آخرالزمان ۶

هنگامی که در روایات می‌نگریم، پس از رحلت پیامبر، زمانه‌ای بر مردم آخرالزمان می‌رسد که دچار آزمایشات و فتنه‌هایی می‌شوند که سرنوشت آنان را در رابطه با دین مشخص می‌کند.

مردم آخرالزمان در کلام امام صادق علیه‌السلام

حضرت به هنگام دگرگونی شهرها، زبونی بندگان و به هنگام نومیدی مردم از فرج، ظاهر می شود.

همسایه به همسایه‌اش آزار و اذیت می‌کند و کسی جلوگیری نمی‌کند. همسایه را می‌بینی که همسایه‌اش را اذیت می‌کند و همسایه از زبان او وحشت دارد. دلها را قساوت می‌گیرد، زمین پر از ستم می‌شود، کشتار به قدری فراوان می‌شود که مادران از آوردن اولاد غمگین می‌شوند و زنان عقیم از نازایی خود خوشحال می‌گردند. در آستانه ظهور او فتنه سختی است که برای اهل باطل امتحان بزرگ و انتقام خداوندی است.

مردمی ناملایم با مردم

هنگامی که می‌بینی که شر آشکار گشته، کسی از آن باز نمی‌دارد، و مردم برای یکدیگر عذر می‌تراشند. و ببینی که مومن به سکوت گرویده، سخنش پذیرفته نمی‌شود، اما فاسق دروغ و تهمت را به هم آمیخته و کسی اعتراض نمی‌کند. ثروتمند از مومن گرامی‌تر می‌شود، مومن زبون، منافق عزیز، فقیر پست، دانشمند بی‌مقدار، فاسق محترم و ستمگر پر ارج می‌شود.

مردم آن زمان ظاهری زیبا و آراسته و باطنی پست و پوسیده دارند، هرکس آنها را ببیند دچار شگفت می‌شود، ولی چون با آنها معاشرت کند مورد ستم قرار می‌گبرد. هنگامی که ببینی آدم مست برای مردم نماز می‌گزارد و کسی به مستی او اعتراض نمی‌کند و آنرا عیب نمی‌شمارد، چون مست شود مردم او را احترام کنند، از شر او هراسناک باشند ولی او را ترک کنند و به سبب مست بودنش او را معذور بدارند.

به امید آن روز که همگی به دور از اخلاق بد آخرالزمانی باشیم.
در ادامه بازهم از روایات ائمه علیهم‌السلام درباره مردم آخرالزمان می‌پردازیم.

منبع: کتاب روز رهایی در سایه‌سار مهدی موعود به تحریر کامل سلیمان
جهت دانلود رایگان کتاب از کتابخانه قائمیه روی اینجا کلیک کنید.

برای دیدن کامل متون مردم آخرالزمان، روی اینجا کلیک کنید.

اللهم عجل لولیک الفرج

انتهای پیام/