مردم آخرالزمان ۸

هنگامی که در روایات می‌نگریم، پس از رحلت پیامبر، زمانه‌ای بر مردم آخرالزمان می‌رسد که دچار آزمایشات و فتنه‌هایی می‌شوند که سرنوشت آنان را در رابطه با دین مشخص می‌کند.

مردم آخرالزمان در کلام امام رضا و‌ حضرت عیسی علیهما السلام

هنگامی که نیازها و گرفتاری‌ها فراوان شود، مردم همدیگر را نشناسند، انسان برای استمداد به نزد برادرش برود و او را در قیافه دیگری جز آنچه هست بیابد و با او با لحن دیگری سخن بگوید. هنگامی که نیازها فراوان شود، مردم همدیگر را نشناسند، انسان برای استمداد به برادرش مراجعه کند، ولی برادرش به غیر آنچه همواره نگاه می‌کرد به او نگاه کند، و به جز آنچه همواره با او سخن می‌گفت، با وی سخن بگوید، در چنین زمانی منتظر فرج ما باشید.

آری، وقت آن رسیده است که ما در انتظار فرج قائم آل محمد (صلوات الله علیهم اجمعین) دقیقه شماری کنیم، دیگر نیازها و نیازمندی‌ها مرتفع گردد و صلح و صفا و بی‌نیازی بر پهنه گیتی حکمفرما شود و ما بگوییم:

الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ

در انجیل می‌خوانیم:

اما این را بدان که در ایام آخر، زمان‌های سخت پدید خواهد آمد. زیرا که مردمان خودپرست خواهند بود و طماع و لاف‌زن و متکبر و بدگو و نامطیع والدین و ناسپاس و ناپاک، و بی الفت و کینه توز و غیبت‌گر و ناپرهیز و بی مروت و متنفر از نیکویی، و خیانت کار و تندمزاج و مغرور، که عشرت را بیشتر از خدا دوست می‌دارند. که صورت دینداری دارند لیکن قوت آن را انکار می‌کنند.

به لطف خداوند متعال، کلیّات روایات معصومین علیهم السلام درباره مردم آخرالزمان، یعنی مردمان این زمانه به پایان رسید. ضرورت این روایات، تابلوهای راهنمایی در مسیر هدایت، برای هشدار دادن به ما برای آمادگی بیشتر برای حکومت جهانی عدل و داد مهدوی است.

به امید آن روز که آن منجی هدایت بر ما آشکار شود و برایش مفید باشیم.
در ادامه بازهم از روایات ائمه علیهم‌السلام درباره آخرالزمان و حواشی آن می‌پردازیم.

منبع: کتاب روز رهایی در سایه‌سار مهدی موعود به تحریر کامل سلیمان
جهت دانلود رایگان کتاب از کتابخانه قائمیه روی اینجا کلیک کنید.

اللهم عجل لولیک الفرج

برای دیدن کامل متون مردم آخرالزمان، روی اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/