مهدی شناسی در مقام معرفت_۱

بسم رب المهدی

امام مهدی وجه خداوند

فَأَیْنَمَا تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ؛ پس به هر طرف رو کنید، آنجا روی خداست.
در دعای ندبه میخوانیم:أَیْنَ وَجْهُ اللَّهِ الَّذى إِلَیْهِ یَتَوَجَّهُ الْأَوْلِیاءُ؛کجاست آن وجه خدایی که دوستان و اولیاء خدا به سوی او توجه میکنند.
آری امام زمان وجه خداوند هستند.امیرالمومنین دروصف امام هر عصر و زمان ، میفرمایند:
«امامان علیهم السلام،تجلی خداوند می باشند که در شأنشان فرموده است:«پس به هر سو رو کنید ،وجه خدا آنجاست». آنها ذخیره و یادگاران خداوند هستند؛ و آخرین ایشان،حضرت مهدی (عج)،در پایان این مدت می آید و زمین را از عدل و داد پر میکند،آنچنان که از ظلم و ستم پر شده است».

امام مهدی حاضر و ناظر در همه جا

امام زمان(عج):همانا ما به اخبار و احوال شما علم و آگاهی داریم و هیچ خبری از شما از ما پوشیده نمی ماند و نیز آگاهی داریم به لغزش هایی که گروه بسیاری از شما مرتکب شده اند؛لغزش هایی که گذشتگان صالح شما از آن دوری میکردند».
اگر اکنون به جای جای نظام هستی بنگرید،امام زمان را حاضر و ناظر خواهید یافت.چرا که او وجه تام و تمام خداست و خداوند متعال در همه جا حاضر است.
امام زمان در تمام نظام هستی فقط یک آدرس دارد آن هم این است:«فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِنْدَ مَلِیکٍ مُقْتَدِرٍ؛در جایگاه صدق و صداقت نزد پروردگار ملیک مقتدر»هرکجا که خدا هست،امام زمان (ع) نیز هست.( برگرفته از رهنمود های علامه حسن زاده آملی)
بدین سان،امام زمان (عج)در لحظه لحظه ی زندگی ما حضور دارند و هیچ یک از گفتار و رفتار و پندار ما،از نظر شامخ ولایت و امامت او پنهان و مخفی نیست.

منبع:کتاب سلوک مهدویت ؛استاد حیدری کاشانی

برای دستیابی به متن قبلی امام شناسی اینجا کلیک کنید.
برای دریافت کتاب سلوک مهدویت اینجا کلیک کنید.
برای دیدن ویدیوی این مطلب اینجا کلیک کنید.
اللهم عجل لولیک الفرج